luni, 5 noiembrie 2007

Din nou, in treacat, despre “brandul de tara”

In cotidianul “Ziua” de azi, Cristian Unteanu, - altfel un jurnalist echilibrat - isi prefateaza articolul strident intitulat “Tampiti cu spume”, re-amintind de tevatura iscata cu prilejul gasirii unui brand de tara pentru Romania. Astfel, ne spune distinsul jurnalist: “S-au cheltuit sute de milioane de euro. S-au reunit comisii de intelepti, experti si profesionisti. S-a incruntat de efort fruntea natiunii. S-au facut comitete. S-au numit comisii. S-au desemnat presedinti. S-au tinut seminarii, ateliere de lucru si conferinte. Totul in dorinta, deloc condamnabila, de a gasi un brand de tara care, nu-i asa, sa ne reprezinte curajos si demn in lumea larga. Bani aruncati degeaba, veti spune. Asa e. Numai ca, iata, fara bani multi, in orice caz nu de la buget, brandul a iesit acum pe malurile Dambovitei precum odinioara zeita din spuma marii. Ma rog, pastrand proportiile, ca un fel de gaina jumulita, sclifosita si neouatoare. Prezinta tabloul cutremurator al candidatilor PNTCD pentru Parlamentul European. Te trece un fior uitandu-te la figurile luminoase ale politicienilor porniti in drumul de costisa ce duce la Bruxelles, imbracati in costumele alea bune, de duminica, si avand in picioare opincile stramosesti. Te uiti la mutrele zambitoare puse sub sloganul "Raman roman in Europa" si parca ti-ar veni sa zici ceva. Caz in care limba romana ofera un vast evantai de expresii si n-am nici un fel de indoiala ca ele au fost rostite corespunzator. Mai lipseste, in ciudatenia extrema a campaniei noastre electorale pentru scaunele europene, sa-i vedem pe taranisti in costumatia asta electorala, facandu-si si o intrare de neuitat, de tip folcloric, pe holurile de la Bruxelles. Si este foarte posibil ca exemplul sa fie molipsitor. De ce n-am vedea si pe alti candidati imbracati "ca la popor" si invartind vreo hora in mijlocul maselor entuziaste si in compania membrilor de partid selectati cu grija pentru ocazie ? Sau nasind vreun prunc la o nunta "special populara", ca da bine la mase ? Mi-e teama ca nu e deloc imposibil. Ce legatura are asta cu Uniunea Europeana ? Nici una. Nici ei n-au. Si are vreo importanta ? Nu. Nici pentru ei, nici pentru alegatori. Ei se fac ca, noi ne facem ca. Numai ca noi pierdem. Nu tot. Ramanem, cel putin virtual, cu opincile”. Restul citeste – aici - Ce nu ne spune, insa, dl Unteanu este ca, tot in aceste zile si, tot fara bani multi, in orice caz nu de la bugetul Romaniei, brandul a tasnit, acum, pe telefaxurile Europei, precum exploziile bombelor artizanale presarate de teroristii islamisti in toate capitalele lumii civilizate. El infatiseaza Romania ca o tara a hotilor, violatorilor si criminalior, cu sau fara opinci, mai deschisi ori mai inchisi la culoare…. De unde rezulta ca s-au pierdut timp si bani de pomana, in incercarea de a crea un brand care, oricum, ne infatiseaza, ca tara, intr-un mod ce nu ne face cinste ! [mig007]
Zangy Comment Graphics

Niciun comentariu: