luni, 29 octombrie 2007

17 ani... Nici un progres ! - Amintiri de la cea de-a 7-a aniversare a Mineriadei din 1990

In 1997, cu zece ani in urma asadar, eram cu mult mai bataios decat am ajuns sa fiu astazi. Intr-un fel este si explicabil. Eram cu zece ani mai tanar, pe de o parte si, inca mai credeam ca s-ar mai putea face ceva pentru tragerea la raspundere a responsabilior loviturii de stat din decembrie ’89 si a primului lor act abominabil: Mineriada din 13-15 iunie 1990, pe de alta. Intamplarea, si-a jucat si ea rolul sau desigur. La vremea respectiva exista un post de radio, “Uniplus Radio”, un urmas al celebrului (pentru cei care-si mai aduc aminte !) “Fun-Radio”, unul dintre primele posturi de radio (studentesti !) cu adevarat independente (la vremea aceea – 1990 !!!) “Uniplus”, fiinta de vreo cateva luni bune, cand, la 15 iunie 1997, a decis sa initieze un talk-show on line cu ocazia comemorarii a 7 ani de la momentul nefastei Mineriade din 1990. Invitat de onoare fusese anuntat ca va fi… Gelu Voican-Voiculescu si, eventualii sai parteneri de dialog puteau intra in direct in emisiune prin simpla apelare a numarului de telefon al postului. Moderatorul evenimentului era Filip Stoler, un tanar care abia debutase in media audio, fara a fi jurnalist de profesie ! Cum tema era extrem de tentanta si invitatul era de banuit ce teze va adopta in cursul discutiilor, n-am putut rezista tentatiei de a intra in direct, dupa primele vreo zece-cincprezece minute de la inceperea talk-show-ului cu pricina. Din motive ce mi se par lesne de inteles (in circumstantele momentului !) mi-am dat un pseudonim, drept nume. Mihai Popescu ! Stim cam cati Popesti sunt in Romania asa ca,… Emisiunea, in sine, a durat vreo trei ore, dar am inregistrat-o si, ulterior, am facut o stenograma (in doua episoade) pe care i-am incredintat-o unui prieten posesor al site-ului “procesulcomunismului.com”. Cele doua stenograme + o stenograma a emisiunii “Discutia saptamanii” ce avusese loc, in aceeasi zi, si cu acelasi prilej, la BBC Radio, le puteti gasi – “Discutia saptamanii” BBC aici - ; - Talk-show Pt.1 aici – si… - Talk-show Pt.2 aici - Cum subiectul Mineriadei din 1990, ma preocupa in cel mai inalt grad, la vremea aceea, am redactat si un studiu pe tema respectiva, intitulat: “CINE POARTA RESPONSABILITATEA SI, CINE SUNT VINOVATII PENTRU PRODUCEREA, DESFASURAREA SI CONSECINTELE MINERIADEI DIN 13-15 IUNIE 1990 ?”. Studiul acesta are 6 capitole si este este postat pe acelasi site. Il puteti accesa – Introducere, vezi aici -; - Cap.I, vezi aici -; - Cap.II, vezi aici -; - Cap.III, vezi aici -; - Cap.IV, vezi aici -; - Cap.V, aici – si – Cap.VI, vezi aici - Pentru cei care sunt interesati in studiul subiectului “Mineriada din 1990”, adiacent, pot recurge si la o sinteza de presa pe care am redactat-o in 2005. 1. Extrase de presa cu referiri la Mineriada din 13-15 iunie 1990 si dosarele penale privind Revolutia din 1989 & Mineriada din 13-15 iunie 1990 – vezi aici - 2. Sinteza articolelor de presa din 13 iunie 2005 – vezi aici - 3. Sinteza articolelor de presa din 14 iunie 2005 – vezi aici - 4. Sinteza articolelor de presa din 15 iunie 2005 – vezi aici - 5. Sinteza articolelor de presa din 16 iunie 2005 – vezi aici - Ieri, recitind toate aceste insemnari cu o vechime de zece ani !!!, am ramas surprins de cat de actuale pot fi si azi, la zece ani distanta de atunci… Va invit si pe Dvs sa le parcurgeti si poate sa va adaugati comentariile…
Zangy Comment Graphics[mig007]

Niciun comentariu: