luni, 13 aprilie 2009

Almanah de mitocanie urbana

ALMANAH DE MITOCANIE URBANA ***************************************************************** “Badaranul de Cinematograf” – Pelicula bipedo retardus Posesor al unui IQ deloc ridicat, acest exemplar umbla in haita, insotit de cele mai multe ori de femeia platinata, eventual botoxata. Indiferent de filmul rulat, va avea intotdeauna de sorbit zgomotos din pahar sau de facut cate un comentariu interesant pentru cei din specia lui, enuntat cu voce tare. Se instiga reciproc, prin harjoneli si tipete ce definesc specia: “Pensionarii, cu fata la perete !”, “Bine baaaaah !”, sau “Arde-o frateee !!!”. Poate fi considerat, pe drept cuvant, fratele mai mic al “Taranului-de-Mall”, marturie stand telefonul lasat mereu deschis, la care raspunde din cand in cand cu “Baa, sunt la film si nu pot sa vorbesc, baaa !, el fiind, in mod evident, un personaj foarte important. ***************************************************************** “Cocalarul de Trafic” – Musculo cocalarus Deseori confundat cu “Melteanul-care-face-bilutze-la-stop”, “Cocalarul de Trafic” se evidentiaza prin agresivitatea sa excesiva, hormonii prost intrebuintati si gesturile sale ample cu unul din degetele membrelor sale superioare. Claxoneaza permanent, depaseste mereu randul de masini ce stau la stop, merge pe linia de tramvai, blocheaza intersectiile, elibereaza excesiv de multa saliva pe geamul masinii sale furate din Germania, vorbeste la mobil cat poate de tare si – normal – asculta la volum maxim manele. Are permanent cel putin un geam deschis. Deseori este confundat cu “Marlanul-de-Dorobanti”, dar, de dragul stiintei, noi si cercetatorii nostri am preferat sa il prezentam separat. ***************************************************************** “Marlanul de Dorobanti” – Dorobantio Ostentativus Il recunoasteti usor dupa masina ostentativa, ceafa groasa de meltean sau dupa maioul cu sclipici etalat pe Radu Beller, la o cafea cu o femela din specia “Pitipoanca-de-Companie”, pe care o detine, imbraca si dezbraca, el si toata haita sa. Muschii, lucrati gretos de atent, cele trei randuri de chei de pe masa, cele doua mobile batute in diamante, lasate cat mai la vedere, sunt numai cateva din semnele ce iti arata ca ai avut ghinionul sa dai peste un asemenea specimen. Spre deosebire de ruda sa nu foarte indepartata, “Badaranul-de-Cinematograf”, “Marlanul de Dorobanti” nu poseda curiozitatea necesara vizionarii unei intregi ore de film. ***************************************************************** “Mitocanul de Birou” – Multinationalus Mitocanus Versatil, mereu furisandu-se pe dupa copiatoare, acesta este cel mai putin vazut specimen din regnul mitocanilor. Foarte rar este prins cate un exemplar ratacit, si, chiar si acesta scapa basma curata, fiind un mitocan de exceptie. Cutiile goale de pizza lasate pe masa din bucataria firmei, farfuriile, tacamurile si canile de cafea nespalate, urmele din WC-ul companiei, darele de miros de transpiratie de pe holuri si scrumierele pline din salile de conferinta, sunt semnele care atesta ca “Mitocanul de birou” a trecut pe acolo. **************************************************************** “Pitipoanca de companie” – Siliconatus Felina Poate ca cea mai raspandita specie din fauna urbana, “Pitipoanca de companie” se distinge usor in peisaj, numele vorbind de la sine despre apucaturile speciei. Superficiala, stridenta si opulenta, ea se va afisa, intotdeauna, in dreapta unui “Marlan-de-Dorobanti” sau a unui “Taran-de-Mall”. Fiinte nocturne, de tip Club, poarta de-a lungul ziei, indifferent de conditiile atmosferice, ochelari de soare mari si negri pentru protectia ochilor. Aflate permanent in cautarea hranei, au in dotare genti mari si scumpe, de marca evidenta, necesare depozitarii acesteia. Sunt finite communicative, telefoanele mobile devenind de-a lungul vremii o prelungire fireasca a urechii. Le place sa apara la televizor, unde sa vorbeasca despre orice. Visul lor este ca macar o data in viata o cunoscuta revista de poze sa le publice fotografia si sa le laude pentru preturile exagerate ale vestmintelor si accesoriilor. Apelativul “Hai fata !” este, de departe, cel mai utilizat in comunicarea lor verbala. ***************************************************************** “Taranul de Mall” – Mallus Homo Retardus Il recunosti usor dupa maneaua care-l anunta ca este apelat pe telefonul mobil, dupa lantul gros de aur ce-i cuprinde grumazul, dupa gelul din cap si perciunii ingustati pana la ridicol sau dupa tricoul fake, cumparat din En Gross, pe care este scris gresit numele unui brand celebru. Ruda foarte apropiata cu “Badaranul-de-Cinematograf”, “Taranul de Mall” isi paraseste adapostul indeosebi seara, mai ales sambata si duminica, cu intreaga familie, pentru a se recrea, unde altundeva decat la… Mall. Mascul-Alfa, de felul lui, vorbeste tare, gesticuleaza mult, cele doua beri baute acasa fiind mai mult decat suficiente pentru a-l face remarcat. - IMPORTANT ! - Asemanarea tipologiilor prezentate aici cu realitatea este pur intamplatoare ! ea putand fi interpretata ca fiind una... subiectiva...

Un comentariu:

Eightfold spunea...

Apreciez si grafica din Almanahul Catavencu. Aveti cumva idee cine a realizat-o?